Utilizarea Profilelor de Culoare

Sunt sigur că de multe ori am rămas surpinşi să vedem că fotografiile nostre se văd diferit în Photoshop faţă de exploratorul de windows, internet sau alte programe de vizualizare a imaginilor.

Paşii care ar trebuie făcuţi din momentul momentul în care deschidem o imagine in Photoshop până la printarea acesteia nu sunt dificili, insă aceste lucruri sunt subtile şi în primul rând trebuie înţelese.

Voi explica modul meu de lucru, care până acuma m-a ajutat să obţin rezultatele dorite.

1. Dacă la deschiderea unei imagini ne apare o căsuţă de dialog care ne întreabă ce dorim să facem cu profilul de culoare, alegem opţiunea: „Use the embedded profile”. Astfel nu lăsăm programul să convertească spaţiul existent în altul necunoscut.

2. Dacă imaginea nu are un spaţiu de culoare asignat, asignăm spaţiul de culoare cel mai mare: ProPhoto sau în cazul scannerului, spaţiul de culoare al scannerului. Astfel spunem programului cum să interpreteze culorile iar itern vom lucra cu spaţiul cel mai mare.

3. Edităm până suntem mulţumiţi de rezultate.

4. Facem o copie a fişierului editat. Unul îl păstrăm pentru printare şi altul pentru vizualizare pe web sau pe computer. Pentru fişierul web: Edit -> Convert Profile -> sRGB; Engine: Microsoft ICM; Render Intent: Perceptual (vezi detalii la pasul 9).

5. Acuma e timpul să previzualizăm imaginea. View -> Proof Colors – activăm previzualizarea în Photoshop. Posterior, View -> Proof Setup -> Monitor RGB pentru web sau View -> Proof Setup -> Custom...












6. Selectaţi din acest meniu, profilul dorit pentru simulare.

7. Bifaţi „Preview” pentru previzualizarea imaginii şi „Black Point Compensation” pentru o redare exactă a negrului la dispozitivul de ieşire (imprimantă, plotter, laborator foto).

8. „Preserve RGB Numbers” NU TREBUIE BIFAT. Dacă se bifează, culorile nu vor fi convertite; e opusul la ceea ce dorim să facem.

9. „Rendering Intent”. Sugerez să se experimenteze cu aceste setări şi-n funcţie de rezultate să se aleagă renderizarea dorită. „Perceptual” de multe ori ne redă cele mai bune rezultate; cunoscut ca şi renderizarea „fotografică”, în proporţie de 90% e opţiunea care o vom folosi.

„Perceptual Rendering” = Renderizare Perceptuală – încearcă să comprime gama sursei în gama de destinaţie astfel încât să se menţină relaţiile de ansamblu ale culorilor.

„Saturation” = Saturaţie – selecteză culorile saturate şi le supra-saturează în gama de destinaţie fără a ţine cont de precizia culorilor.

„Absolute Colorimetric” = Absolut Colorimetric – încearcă să reproducă cât mai exact posibil toate culorile din sursă, cu albul inclus.

„Relative Colorimetric” = Relativ Colorimetric – gradează albul din sursă cu cel din destinaţie şi transformă proporţional toate culorile.

10. După ce am previzualizat încercările de renderizare, urmează convertirea imaginii în profilul de culoare cu setările dorite. Edit -> Convert to Profile... iar la „Engine” aş sugera „Microsoft ICM” fată de „Adobe”. Restul setărilor vor fi aceleaşi ca la pasul anterior.

11. La printare, toate mecanisemele de auto-gestiune trebuie dezactivate. Nu lăsăm niciun program să ne gestioneze setările. Altfel, toţi paşii anteriori sunt de prisos.

Mai jos se poate vedea aceeaşi imagine cu diferite încercări de renderizare (click pe imagine pentru a mari).

Comments

Popular posts from this blog

Beauty 3.0

Alinka

21 decembrie 2012. Murim tonți dreacului!