Laboratorul Digital - Computerul

Sunt între computere de la 10 ani, de pe vremea lui ICE-FELIX, a MS-DOS-ului, când în loc de mouse se folosea tastatura introducând comenzi, când Photoshopul era la versiunea 4.0 şi acele vremuri unde mai băgam un Quake sau RedAlert, sunt demult apuse.

De la primul FELIX şi până acuma am trecut prin 5 computere, iar la unul dintre ele chiar eu mi-am ales piesele cu grijă citind sute de ore pe forumuri teste, opinii, tot ce se putea afla despre o componentă atât de la utilizatori cât şi de la cei din domeniu. Acum 3, 4 ani eram într-o perioada când nu exista săptămână să nu fiu contactat de 2 sau 3 persoane, amici, care-mi cereau să le repar computerele. Am testat multe mărci, am văzut multe, MAC-uri, PC-uri iar la urma urmei contează să ai un sistem fiabil, stabil, să nu se blocheze.

Acum 5 ani am cumpărat un HP, un laptop din gama superioară, NX9030, cu mici "upgrade"-uri rezistă bine şi-n ziua de azi; am văzut multe desktopuri care nu erau aşa de stabile. Am avut probleme cu el? Sigur! Harddiskul s-a stricat de 3 ori, 2 din vina mea; în prima zi s-a ars adaptadorul dar serviciul de garanţie HP m-a impresionat. În cel mult 24 de ore am avut la uşă un poştaş care-mi lua componenta stricată şi-mi înmâna alta nouă.

Am vazut MAC-uri care au crăpat; iar toată lumea din jurul meu imi spunea ca MAC-urile sunt cele mai fiabile iar pentru fotografi e cea mai bună alegere -> bullshit!. Ei iaca experienţa mea n-a fost aşa. În timpul în care mi-am făcut practicile la studioul fotografic, timp de 2 săptămâni MAC-ul a crăpat de 4 ori, când îţi era lumea mai dragă, în timpul sesiunilor de fotografii sau la post-producţie. HP-ul meu de 5 ani nu crăpă aşa des.

Am vorbit cu alţi oameni, informaticieni, care au cunoştinţe mult mai multe decât mine şi mi-au spus că MAC-urile nu sunt cam ceea ce se doreşte să fie; se crează o aurelă difuză in jurul numelui, mult praf în ochi. Un profesor de-al meu a aşteptat 7 săptămâni pentru un HDD nou la MAC-ul său, între timp cedase şi mi-a cerut părerea pentru un PC; aşa de bine functionează servicul lor de garanţie, cel puţin în oraşul unde locuiesc eu.

La capitolul performanţe, când Windows-ul a scos versiunea pe 64 biţi i-a dat un şut în fund sistemului operativ Leopard, care s-a trezit anul acesta din somn şi va lansa versiunea pe 64 biţi.

Am avut norocul să intru - încă e pe vine - în posesia unui laptop, tot HP, tot din gama profesională. Am citit despre el multe iar la capitolul performaţe bate MAC-ul de 2400€, care au placi grafice pentru jocuri, în schimb ce HP-ul îţi dă posibilitatea la FireGL sau Quadro (CUDA) care oferă de 4 ori mai multă performanţă în programe ca Photoshop iar pe sistem operativ cu 64 biţi performanţele cresc de până la 10 ori în acelaşi program.

Nu doresc să fac reclamă proastă sau bună la nimic, e doar o opinie care o împărtăşesc; iar de spus cam ştiu ce spun. Orice marcă ar fi, pentru noi, consider că ar trebui să fie din gama profesională şi nu din gama de "uz casnic" pentru că la urma urmei contează un sistem stabil, fiabil, puternic.

Totul se traduce în timp câştigat şi mai puţine frustări iar Windows-ul 7 sună foarte promiţător.

Comments

  1. Apropo de MAC si Windows, am folosit o perioada Linux si pot sa spun ca am fost foarte multumit de performante, mai ales pentru cei pasionati de calculatoare este un sistem de operare excelent. Problema lui este inca faptu ca te murdaresti pe maini cam mult la configurari. Intrii prin toate fisierele posibile. Iar de Photoshop nu mai zic nimic, nu functioneaza asa cum are nevoie un fotograf. Acesta este de fapt si singurul motiv pentru care am trecut din nou la Windows. Sunt curios cum va functiona Windows 7 deoarece am in plan sa il incerc.

    ReplyDelete
  2. Windows 7 functioneaza deja pentru cei care au cont MDM - ceva cont special pentru firme; noi muribunzii mai trebuie sa asteptam un pic. S-au facut teste, toate driverele de la Nvidia si Ati functioneaza, e stabil, eficient si mai rapid decat XP. E cam ceea ce n-a fost Vista. Si daca-ti iei un computer nou cu Vista pe el primesti gratis update la windows 7. M-am bagat si eu in Linux, dar acum 6 ani cand eram la facultate si faceam programare. Era o versiune unde trebuia sa scrii ca-n MS-DOS. Cand ai de lucru la multimedia Linxul, asa cum ai spus, chiar ca nu e un SO potrivit... deocamdata.

    ReplyDelete

Post a Comment

Mesajele care contin injurii sau nu sunt la subiect vor fi sterse. Se accepta critici constructive. Va multumesc pentru intelegere!

Popular posts from this blog

Beauty 3.0

Alinka

21 decembrie 2012. Murim tonți dreacului!